Ułatwienia dostępu

WSPARCIE

  • Usługa asystencka – wsparcie osób, w tym w szczególności osób z niepełnosprawnościami, w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, zawodowego, edukacyjnego. W zależności od potrzeb danej osoby, usługa asystencka może obejmować również opiekę higieniczną oraz pomoc w czynnościach fizjologicznych.
  • Usługa opiekuńcza w miejscu zamieszkania – usługa obejmująca pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz zapewnienie kontaktów z otoczeniem, świadczone przez opiekunów w miejscu zamieszkania.
  • Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania – usługa świadczona jako wsparcie uzupełniające w formie fizjoterapii w miejscu zamieszkania, dostosowanej do indywidualnych potrzeb osoby wymagającej wsparcia, wynikających z jej schorzeń lub niepełnosprawności.
  • Teleopieka – usługa świadczona jako całodobowe wsparcie uzupełniające, w formie zdalnego monitorowania, realizowana przez zdalną asystę za pośrednictwem Telecentrum i niezależnego urządzenia zwanego Teleopaską, mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa i mobilności Uczestniczki/ka.
  • Usługa transportowa – usługa świadczona jako wsparcie uzupełniające, w formie transportu door-to-door na terenie Szklarskiej Poręby, do i z miejsca zamieszkania w celu załatwienia codziennych spraw osoby wymagającej wsparcia tj. zakupów, wizyt lekarskich, spraw urzędowych.